انواع کرم پودر و درجه پوشانندگی آن

مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
درجه پوشانندگی انواع کرم پودر کرمی، مایع و پمپی

درجه پوشانندگی انواع کرم پودر کرمی، مایع و پمپی

مرحله اول در هر آرایشی، زیرسازی پوست است. در واقع بدون زیر‌سازی پوست آرایش ناقص به نظر می‌رسد. زیر‌سازی تاثیر زیادی بر آرایش دارد و بنابراین در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد. کرم‌پودر یکی از وسایل آرایش است که می‌توان به کمک آن زیر‌سازی پوست را انجام داد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با کرم‌پودر و انواع آن صحبت کنیم. پس با ما باشید.

همه خانم ها اهمیت زیادی به پوست و زیبایی خود می‌دهند و بنابراین در جستجوی راههایی برای زیبایی هستند. گاهی ممکن است نواقصی روی صورت بعضی افراد وجود داشته باشد که اعتماد به نفس را از آنها بگیرد. و یا اینکه به هر دلیل دیگری دوست داشته باشند تا آن نقص را بپوشانند. در این شرایط یک کرم‌پودر خوب می‌تواند کاربرد دلخواه شما را داشته باشد. 

اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که باید توجه داشته باشند که به صورت مناسب از این ماده آرایشی استفاده کنند، زیرا ممکن است در صورت استفاده نامناسب، پوست آنها شکل مصنوعی به خود بگیرد. در این شرایط ممکن است آرایش جلوه خوبی نداشته باشد و رنگ‌ها روی پوستشان اثر دلخواه را نداشته باشد. دقت کنید که وظیفه کرم‌پودر زیر‌سازی برای یک آرایش خوب و زیباست و نه رنگ دادن به پوست. پس باید کرم‌پودری را انتخاب کرد که رنگی سازگار با پوست داشته باشد.

 

اهمیت سازگاری رنگ کرم پودر با رنگ پوستاهمیت سازگاری رنگ کرم پودر با رنگ پوست

 

همچنین افراد باید شناخت خوبی نسبت به نوع پوست خود داشته باشند. برای مثال اگر پوستشان چرب است باید کرم‌پودری را انتخاب کنند که مناسب پوست چرب باشد. به طور کلی پوست انسان یا چرب است، یا خشک، یا معمولی و یا مختلط که ترکیبی از این حالات است. بسته به نوع پوست کرم‌پودرها نیز متفاوت است.

مورد دیگر توجه به ترکیبات کرم‌پودر است. بایستی سعی کرد کرم‌پودرهایی را انتخاب کرد که مواد مضر برای پوست نداشته باشد. یک کرم‌پودر خوب باید ترکیبات گیاهی، ویتامین و آنتی اکسیدان داشته باشد. علاوه بر این برخی کرم‌پودرها خاصیت ضد چروک نیز داشته و می‌توانند در جوان‌سازی پوست افراد تاثیر داشته باشند.

نکته دیگری که برای خرید کرم‌پودر مورد نیاز است، توجه به SPF مناسب است. بسته به نوع پوست و محل زندگی مقدار SPF متفاوت است و معیاری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب را نشان می دهد.

انواع کرم‌پودر

تمامی محصولات آرایشی دارای انواع مختلفی هستند. کرم‌پودر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل‌های متنوعی از کرم‌پودر برای پوست‌های متفاوت وجود دارد و همه می‌توانند بسته به سلیقه و نوع پوست خود و همچنین کاربردی که از آن انتظار دارند، یکی از انواع کرم‌پودر را تهیه کنند. در این بخش به معرفی انواع کرم‌پودر میپردازیم.

  • کرم‌پودرهای مایع (پمپی، دارای قطره چکان):

برای استفاده از کرم‌پودرهای مایع باید از براش استفاده کرد. طریقه مصرف آن بدین گونه است که ابتدا مقداری از این کرم‌پودر را روی نقاط مختلف صورت ریخته و سپس با براش اقدام به محو کردن آن می‌کنیم. این نوع از کرم‌ها پوشانندگی و ماندگاری بالایی دارند و در عین حال آب‌رسان بوده و رطوبت پوست را نیز تامین می‌کنند. کرم‌پودر مایع در دو حالت چرب مناسب برای پوست‌های خشک و نوع غیر چرب مناسب برای پوستهای چرب تولید می‌شود. 

 

کرم پودر دارای قطره چکانکرم پودر دارای قطره چکان

 

این نوع کرم‌پودرها به صورت پمپی و تیوپی در بازار وجود دارند. برخی از این کرم‌پودرها نیز دارای قطره چکان هستند که می‌توان به واسطه آن کرم را روی نقاط دلخواه پوست ریخته و سپس با براش آن را روی پوست پخش کرد.

  • کرم‌پودرهای کرمی (کاسه‌ای):

این نوع از کرم‌پودرها به صورت پمپی و تیوپی و یا کاسه ای تولید می شوند و بافتی مشابه کرم دارند. یعنی به راحتی می‌توان با اندک فشار دست محتوای کرم را از تیوپ آن خارج کرد و روی پوست استفاده کرد. برای محو کردن آن روی پوست می‌توان از براش‌های مخصوص این کار بهره برد. نکته قابل توجه این است که هرگز برای محو کردن کرم‌پودر روی صورتتان از دست استفاده نکنید. زیرا نتیجه آن داشتن پوستی غیر همگون است.

کرم‌پودرهای کرمی خاصیت آب رسانی بالایی دارند و به دو نوع چرب و غیر چرب تقسیم می‌شوند. این نوع از کرم‌پودرها از نظر ماندگاری و دوام و همچنین پوشانندگی دارای انواع مختلفی هستند. بنابراین بهتر است قبل از خرید در رابطه با آنها تحقیق کرد.

  • کرم‌پودر جامد:

این نوع از کرم‌پودر ظاهری شبیه به ماتیک و رژ لب دارد. به این معنی که می‌توان قسمت خارجی آن را چرخاند تا قسمت کرم‌پودر آن خارج شده و آن را روی صورت کشید. در مرحله بعد نیز از براش استفاده کنید. رنگدانه‌هایی که در این نوع از کرم‌پودر وجود دارد نسبت به سایر انواع کرم‌پودر بیشتر است و بنابراین دارای پوشانندگی بیشتری است. با استفاده از این کرم‌پودر می‌توان تمام لکه‌های پوستی را پوشاند.

این محصول برای بانوانی که دارای پوست چرب و مختلط هستند بسیار مناسب بوده و این افراد به راحتی و با خیال راحت می‌توانند از این کرم‌پودر استفاده کنند.

 

 

کرم پودر های استیکی ایوروشهکرم پودر های استیکی ایوروشه

 

  • کرم‌پودر پودری (پنکیک):

این نوع از کرم‌پودر نیز شکل دیگری از کرم‌پودرها هستند و کارشان یکنواخت کردن رنگ پوست صورت است. این نوع به صورت خشک عرضه می‌شود و برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است. اغلب بانوان کرم‌پودر پودری را مترادف با پنکیک می‌دانند. این مساله به این علت است که نوع پودری کرم‌پودر در قالب یک ظرف کوچک ارائه شده و به صورت پودر فشرده است.

باید عنوان کرد که ماندگاری و پوشش این کرم‌پودر نسبت به دیگر انواع کم است و لکه‌های قهوهای روی پوست را نمی‌تواند پنهان کند.

افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از نوع پودری استفاده نکنند؛ چرا که بعد از مصرف این محصول ممکن است پوست صورتشان پوسته پوسته شود و چین و چروک روی پوستشان ظاهر بیشتری پیدا کند.

  • کرم‌پودر ضد آب:

این مدل از کرم‌پودر همانطور که از اسمش پیداست ضد آب بوده و برای استفاده هنگام آب‌تنی در آب‌های آزاد بسیار مناسب است. معمولا برای گریم‌های سینمایی نیز از این نوع از کرم‌پودر استفاده می‌کنند زیرا در مقابل تعریق نیز مقاوم هستند.

  • کرم‌پودر مات کننده:

کرم‌پودر مات، بافتی نرم و کرمی شکل دارد و می‌تواند پوششی بسیار طبیعی و مخملی روی پوست ایجاد کند. رنگ دانه‌های ریزی که در این کرم‌پودر موجود است از براق شدن پوست جلوگیری کرده و منافذ پوست را محو می‌کند، بنابراین به پوست ظاهری زیبا و مات در عین ماندگاری بالا هدیه می‌دهد.

با کمک این کرم‌پودر دیگر صورت برق نمی‌زند. به این دلیل که این محصول می‌تواند میزان درخشندگی پوست را با جذب چربی آن کنترل کند. بنابراین این نوع از کرم‌پودر بهترین گزینه برای پوست‌‌های چرب هستند.

اهمیت زیر‌سازی پوست

زمانی که از انواع کرم‌ها و آرایش روی پوست استفاده می‌شود، ممکن است پوست نتواند آنها را روی خود تحمل کند. در نتیجه ارایش جلوه خوبی نخواهد داشت. اما زیرسازی پوست کمک می کند تا پوست برای انواع آرایش آماده شود.

ممکن است بدون استفاده از زیر‌سازی، آرایش روی پوست حالت ماسیده پیدا کند و یا اینکه پوسته پوسته شود. در این حالت حتی ممکن است انواع آرایش و کرم‌ها به سادگی و در مدت زمان کوتاهی از روی پوست پاک شوند.

نحوه استفاده از کرم‌پودر مرحله به مرحله

قبل از شروع زدن کرم‌پودر، بهتر است مراحلی را برای آماده سازی پوست انجام داد. این مراحل شامل شست و شوی صورت، تمیز کردن و لایه برداری صورت، استفاده از مرطوب کننده، استفاده از پرایمر و استفاده از کانسیلر است.

وقتی این مراحل به پایان رسید پوست برای کرم‌پودر زدن آماده است. حالا باید با مقدار کمی از کرم‌پودر شروع کرد. نیازی نیست که تمام محتویات کرم‌پودر را به یکباره روی پوست خالی کرد. بنابراین از مقدار کم شروع کرده و اگر نیاز بود می توان مجدد از کرم‌پودر استفاده کرد. بهتر است کرم‌پودر را روی مرکز پیشانی، زیر چشم، بینی و روی چانه قرار داد.

حال باید با استفاده از براش‌های مخصوص و یا پدهای مخصوص، از مرکز صورت شروع کرد و کرم‌پودر را در مسیر خط مو و گردن به سمت بیرون پخش کرد. بهتر است با ضربه زدن روی صورت، اقدام به پخش کرم‌پودر کرد تا به صورت یکدست روی صورت پخش شود.

مرحله آخر نیز استفاده از یک پودر فیکس کننده آرایش است. این پودر نامرئی و مات بوده و اثر خاصی روی پوست به جا نمی گذارد و باعث می شود دوام آرایش روی پوست بیشتر شود.

 

فیکس آرایش با پودر بیکفیکس آرایش با پودر بیک

 

 

درجه پوشش (کاور) کرم‌پودر

انواع مختلف کرم‌پودر دارای درجه‌های مختلفی از پوشانندگی هستند. اما به طور کلی می‌توان درجه و میزان پوشانندگی کرم‌پودرها را به 4 گروه زیر تقسیم کرد.

  • پوشانندگی پایین Sheer: این درجه، پایینترین غلظت رنگدانه را داراست. رنگدانه این کرم‌ها بین 8 تا 13 درصد است و نمی‌تواند لکه‌ها و تیرگی‌های پوست را بپوشاند.
  • پوشانندگی سبک Light: رنگدانه موجود در این کرم به میزان 13 تا 18 درصد است و می‌تواند لکه‌های جزئی را پوشش دهد. اما برای پوشاندن کک و مک ها مناسب نیست.
  • پوشانندگی متوسط Medium: رنگدانه موجود در این نوع، بین 18 تا 23 درصد است. پوشش قابل قبولی دارند و می‌توانند کک و مک، لکه‌های جوش و کبودی‌ها را پوشش دهند.
  • پوشانندگی کامل Full: این نوع جزو سنگین‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ‌هاست. حدودا 35 تا 50 درصد پوشانندگی دارند و می‌توانند هر نوع لکه را روی پوست پوشش دهند.

 

درجه پوشانندگی کرم پودرهادرجه پوشانندگی کرم پودرها

 

براش و اسفنج مخصوص کرم‌پودر

به طور کلی براش کرم‌پودر به دو صورت طراحی شده است. یک مدل آن برس نرم، پهن و پر دارد و برای استفاده از کرم‌پودرهای نوع پودری و پنکیک مناسب است. نوع دوم آن برای استفاده از کرم‌پودر مایع است. این نوع فشرده‌تر و باریک‌تر بوده و می‌تواند کرم‌پودر را به خوبی به خورد پوست بدهد. برای پخش کرم‌پودر از اسفنج‌های تخم‌مرغی که به بیوتی بلندر معروف هستند نیز اسفاده می شود. 

 

براش و اسفنج مخصوص کرم‌پودربراش و اسفنج مخصوص کرم‌پودر

 

 

سوالات متداول درباره کرم پودر

کارایی کرم پودر چیست؟

کرم پودر برای یکدست کردن رنگ پوست به کار می رود.

رنگ کرم پودر باید روشن تر باشد یا تیره تر؟

برای داشتن آرایش طبیعی بهتر است رنگ کرم پودر همرنگ پوست گردن باشد و رنگ کانسیلر را یک درجه روشن تر انتخاب کنید.

بی بی کرم بهتر است یا کرم پودر؟

کرم پودر ها اغلب جنبه آرایشی دارند ولی بی بی کرم ها خاصیت ضدآفتاب و آبرسانی هم دارند.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 1 خرداد 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی